Wednesday, April 05, 2006

04-04-2006---177 km---Arnhem


Tuesday---D2---Tot aan Scherpenzeel had ik last van opspattende regen en zat meestal met één hand met tere zitvlak te beschermen, mijn met moeite opgepoeptste fiets was ineens behoorlijk zwart en mijn zwaar versleten achterrem baarde mij zorgen...Op de heenweg was er drukte op de weg bij de `airborne ....` waar ongeveer de puma was losgekomen...Militaire konvooi die de weg op wilde en hulp kreeg van de politie de het verkeer regelde....In Arnhem zelf overheerlijke turksepizza gegeten zwaar gevuld met groente en salade...vooral zuur en rode kool...Omdat ik zonder helm was merk je dat de mensen duidelijkere gelaat hebben als ze naar me kijken...Meer pozitief dan negatief...Bij de stoplichten voelde ik iets aan mijn linkerkant en ja, een postbode vroeg enthousiast of ik heeeeelemaaal vanuit Amersfoort was gekomen....Moest wel mijn compleet gesealde oordopjes eraf doen (mp3 was uit) om hem te kunnen begrijpen...Heel lang met met stampend op mijn pedalen op de brug opgefietst die naar A.-Zuid gaat...Heb de Noordelijke deel van Arnhem verkend. Bij een van die stijle, smalle, zij straatjes kreeg ik van een grote auto die van rechts kwam geen voorrang(een oude man die naar me keek en in zijn eerste versnelling alsnog besloot te rijden) stop gewoon of had eerder gas gegeven! Hem ingehaald en de gehele weg naar boven geen ruimte gelaten voor inhalen. Zeer stijle straat met klinkers op 52-19 gereden, dus op mijn pedalen gestaan en langzaam met macht naar boven stampen....

Op de terugweg zag ik een ongeluk en jawel....hetzelfde plek van die parade....Heb een van die bestuurders gevraagd en gaven aan dat die mensen waarschijnlijk naar de show keken en niet op het verkeer hadden gelet...Gevolg was een enorme file....Bij het terug oversteken (ging naar de bestuurders voor de oorzaak) gaf de politie de auto`s de teken om door te rijden terwijl ik overstak...Me een glimlach, liet hij die auto alsnog stoppen :-)) Voor de rest van de foto`s op mijn homepage http://levonito.googlepages.com/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home