Saturday, April 01, 2006

28-03-2006---228 km---Amsterdam


Prachtige dag, lekker warm en toch een flinke wind....Dat merktje je ook aan de mensen buiten...Mijn der.kabel was versleten en zelfs de uitstekende deel afbegroken en kon dus niet op mijn buitenblad rijden, en maar tollen en pikkentollen....Ik zag dat mijn kabel los hing en gleukkig kwam die niet in tussen mijn spaken van de voorwiel terecht anders zou ik weer mijn oude ritueel ` de grond kussen` tot leven roepen...Gelukkig...Ging bij Presto voor reperatie, goed geholpen en zelfs mijn anderee kabels fijn in orde gemaakt...Alles was versleten, remmen, kabels, tankransjes,voorblad en mijn ketting waarmee ik meer dan 20.000 km (richting 30.000) had gereden was zoooo erg versleten dat die monteur (uitstluitend wedstijdrenner) zijn verbazing niet kon onderdrukken...Zo`n versleten ketting had hij nog nooit gezien...vind je het gek, hoorde contstank `klonk` geluiden wat behoorlijk eng was..Die ringenetjes in de ketting zaten echt compleet scheef...Totale kosten €3,-

Uiteraard ging ik weer mijn pondje opzoeken....Alweer richting Tuindorp, maar dit keer van pond naar pond met mijn fiets...Inmiddels wind die bruisend door je oren zoeft en een aai meegeeft zag ik een fietser bruut geweld fanatiek haar pedalen trappen....Ach ik maar pal achter uit de wind...Plotseling draait ze om `hey! ohh :-)) niet gezien, wat doe jij daar :-)) vrolijk lachtend naar me toe dat ze me toevallig zag...Vrolijk en gezellig dat ze weg...Tinie komt ook uit Amersfoort en werkt in Adam-N.(middelste halte), Maar gaat met de trein...Enige stuk waar ze fietst is dus van Werk naar CS...Ze heeft met haar vriendin de elf steden tocht van 235 km (of 250) gereden op hun oma fietsje, als eerste vertrokken en een van de laatste aangekomen..Fantastisch vond ze het...Nu ga ik bijna zeker ook die tocht rijden....Alleen wil ik niet alleen...Mischien mijn oude club-fietsmaatjes, maar die zijn te fanatiek...Blijven hopen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home