Friday, May 05, 2006

02-05-2006---Den Helder (vlakbij)

Tuesday--D2,D3---av 28.1 km/h, mx 49 km/h--- Een prachtige dag met circa 24 graden..Toch met lange kledingstukken ivm terugkeer. Gezweten dat ik heb....dus erg spijt. Vanaf Zaandam tot Schagen lag bijna alles open...En het slechte wegwijzers of zelfs ontbreken daarvan was irri! Zag ergens (nabij een voetbal stadion) een wielrenner aankomen racen terwijl de fietspad compleet dicht was getimmerd! kon net nog erdoorheen. En de rode wegdek was nog nat! Ik vroeg of deze weg naar Den Helder knipoogde. Hij zij, een man van 60 met lang wit haar zoals een Necromancer bij het spel diabloII en blauw-witte teneu zoals bij vroegere profploegen, dat ik gewoon moest fietsen. Dat was duidelijk meneer met weinig woorden en met veel haast, ik zal uw advies volgen...Had wel spijt van en voelde me schuldig dat ik die wegdek zou beschadigen door een spoor te achterlaten. Na 5 km kwam ik de werkers tegen die de weg plat maakten, het was nog nat ik vroeg nog `kan het?` en kreeg een vermoeide gemompel terug.....Dit keer was het echt nat en plakkerig en vreesde het ergste voor mijn buitenband. Het was tenslotte geen teer dus niks plakte aan mijn wiel. Door de prachtige landschap bleef ik boven de 40 rijden, had een lekkere windje mee. Onderweg zag ik een snorfiets wegrijden vanuit een benzinestation dus vroeg vriendelijk of ik acher hem mocht rijden en ja dat mocht. Gewoon 40 km/h tot aan Schagen. Daarna ging ik met dezelfde inspanning door met dezelfde snelheid. Ik was dus blijkbaar over mijn drempel heen of kreeg een endorfine invasie....Zaterdag weer!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home