Saturday, February 11, 2006

10-02-2006---192 km---Loosdrechtse Plassen

Beetje zitten rondtoeren rondom Breukelen & Loosdrechtse Plassen waar prachtige mooie smalle wegen langs de water zich aanbieden om bereden te worden... Uiteraard mijn vaste stekkie Amsterdam mag er wezen... De politie maakt vordering in het bekeuren van automoblisten die de sluiproute nemen langszij knooppunt Diemen (Dus waar de BurgerKing,Maxis etc. bevindt.). Eerst stond de politiebus bij de slagbomen onderaan de weg nu aan de andere kant wat meer gedekt staat tov nietsvermoedende slimmerikken die de borden dus niet lezen (of de maling hebben) en regelrecht in hun schoot terechtkomen....Net voordat plekkie moest ik zonodig mijn zwager een hand geven dus ik gewoon direct naast de fietspad langs de autoweg..., bij de laatste handeling kwam een gele golf cabrio evenals haar bestuurster met lang blond(anders dan geel) haar aandachtig en constant kijken totdat ze me voorbij was...ik dacht foei mevrouw dat doe je toch niet :-)) alsof wat ik doe wel goed is ...In de stad kwam ik 4 politie controleposten tegen die op verlichting van de fietsers controleerden en altijd minstens een slachtoffer die voor € 20 allerlei rotvragen moeten beantwoorden, en een motor agent die de fietsers bekeurde vanwege fietsen op de voetgangerspad waar de fietspad was afgesloten. Ik fietste daar doodleuk verder terwijl iedereen liep en de bekeurde jonge vrouw onverschillig naar me staarde... en daarop zei ik;`ik kan niet lopen!`, ze bleef op haar standpunt en meneer de agent keek uiteraard niet (oosterse doofheid?!). Met de andere agenten heb ik uiteraard zitten babbelen. Terwijl ik met mijn super irritante felle koplamp op mijn helm in hun gezicht richt om te vragen wat ze hier doen kreeg ik 2x steevast het antwoord;` ja hoor, verlichting is voldoende`...Nee.. dat weet ik zeg ik dan (doe het uit anders worden ze echt zeker een uur blind!) ik wil alleen weten wat voor soort controle jullie doen. Heel vrolijk en korrect antwoorden ze, waarvan de eerste agente wie ik sprak zei dat ze de hele week streng zouden blijven controleren. Altijd leuk met agenten die je enthousiast opvangen en vriendelijk en correct antwoorden, snelle praatjes ja atlijd leuk!.... Bij de terugweg een ongelukje ter hoogte van de sluiproute waar de agenten bonnetjes uitdeelden maar dan op de snelweg zelf (A10?).

Op de Haarlememerdijk snelde een Italiaanse toerist-zwerver stinkend naar alcohol naar me toe om me wat te vragen.. ik even stoppen...`doet u mee aan de Olympische Spelen of de Tour?` kwam de vraag uit zijn met weinig tanden bezette, hangende lippen. Na mijn `nee`, gebaar makend vervolgde hij met `ohh dan u mag gaan` (maar wel vriendelijk).....
Het was weer een zaligmakende dag waar ik weer met volle teugen heb genoten van alles om heen.. zwervers die de prijs van mijn fiets vragen om eventueel te kopen, opmerkingen over mijn helmlamp,Surinaamse meisjes betrappen op bubbling, voorrang verlenen aan gesluierde vrouwen op de zebrapad(ze stopten na 2 stappen op de zebrapad alsof niemand hun voorrang geeft?? ach mischien heb ik toch teveel het journaal gevolgd), de race gewonnen van een stilstaand busje die wilde zien of ik snel genoeg was mijn voorrang op de weg kon opeisen, pfff.. gelukkig anders lag ik onder de mes in de O.K., teveel gegeten meneer de bestuurder in de `Hotel De Witte Bergen` in Laren?!


Dit is een leuk lang stukje met aan de linker hand brede en grote weilanden....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home