Tuesday, February 28, 2006

25-02-2006---303 km---Noord-Holland

Prachtige dag met lekker zon en goede wegdek, heerlijk frisse lucht... Via Utrecht naar Amsterdam om vandaaruit naar buur gemeenten te bezoeken.. Riching Zaandam, Weesp, Hoofddorp, Monnickendam en vooral Asmterdam zelf.. Ik ben gek op de veerbootjes bij de CS... Dit keer was er buiten staan er niet bij, te koud door een verpletterend koude wind met duizend armen die overal in je lichaam doordringen... Jammer want het is een heerlijk wegdroom plek voorin de veerboot...Ik wordt denk ik wel toegleacht door toeristen J, een jonge vrouw met klein postuur rond 25 met blond haar maakt gebaren zodra ze mij ziet en lachend met veel hand en voet bewegingen loopt ze even terug om haar vriendin te halen en wijst ze me aan en lachen beide vriendelijk, maar ze spreken een totaal andere taal die ik niet ken... Ik zei nog vriendelijk en even vrolijk lachend ` jullie lachen me toch niet uit hé`, daarop gingen ze meteen verder lopen verbaasd dat ze waren (of dat ik Nederlands sprak of uberhaupt kon praten met mijn grote buitenaardse helm?) naar de voorkant...Heb de hele rivierenbuurt verkend, een heerlijke buurt...Vandaag voelde ik me super sterk en ging ook vaak behoorlijk crossen in de binnenstad...


Tussen Muiderberg en Naarden kwam ik deze witte ganzen tegen, waarvan er eentje mij zelfs aanviel toen ik nog meer foto`s wilde maken... Achteraf gezien was het wel eng maar ik had totaal geen angst op dat moment maar ik trok me wel snel terug, prachtige stof die endorfine....



Op de terugweg bij Laren (naast hotel De Witte Bergen) tegen middernacht op de verlengde van oude-eemnesserweg zag ik een auto langs de weg staan met knipperlichten en zag een tweetal aandachtig naar de navigatie kijken... Heb na enig twijfel mijn fiets laten omkeren en hoopte dat mijn smarthpone met tomtom mischien zou helpen.. Maar het probleem van Janneke en Claudia die net van Idols kwamen en naar Den Helder thuis wilde komen was dat de auto te hoge toeren maakte en nu helemaal niet niks meer deed..Ze heeft de anwb gebeld en wist uiteraard niet waar ze was, heb nog even snel zonder helm(dus ook zonder verlcihting) de straat uitgereden om te kijken welke hectometerpaal ze waren..Reed op de autoweg waar maximaal 60km/h gereden kon worden en wat denk je...politie auto... uiteraard negeerde hij me dus kon ik verder gaan. Nadat ik een blauwe Renault Clio die midden op de kruispunt stopte en lang stilstond volledig om hem heen had gefietst ging ik weer terug. Inmiddels had ik het koud en ging in hun auto zitten. De dames hadden het behoorlijk koud, ik heel wat minder en de hulp zou binnen een uur komen afhankelijk of er één in de buurt was...Na een half uur was de beste man ergens anders omdat ie verkeerde info kreeg van zijn collega...Vakkundig heeft kreeg hij de auto aan de praat en ging verder kijken..Afgesproken dat zij mij zou mailen over de resultaat en de reis naar thuiskomst ben ik richting huis vertrokken...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home