Saturday, April 08, 2006

07-04-2006---107 km---Arnhem

Friday---D2,H---gegevens komen nog
Na uren icq in mijn hoofd ben ik na 05:00 u naar bed gegaan. Kreeg vreselijke onthullingen van mijn cyber vrienden die allemaal aan de andere kant vd oceaan wonen....Later in de middag een telefoontje dat mijn helm binnen was en was gereserveerd, ze zouden zelfs na 18:00u open zijn...Dus ik met een paar uur slaap en stress van gisteren (pc`s repareren etc..) 16:50u vertrokken met dat ik iets meer dan 1 uur zou doen om in Arnhem-Zuid te komen...Die snelheden die ik met wind mee zou halen redde ik niet dus om die 60 km afstand te halen kon niet meer..mijn benen werkten niet mee, dat merkte ik toen ik op de stadsring-randenbroek met 74,5 km/h ging rijden met een vervelend drukkende hartslagen...Dus rustig aan doen....Bij Leusden rechstaf de vallei-kanaal opgereden zag ik een meisje die achterste voren op een paard zat..Denkend aan een mythe/verhaal van een geestelijke die ook andersom op de ezel zat, besloot ik een foto te maken, na de toestemming wilden de anderen ook dus.....Deze sprankeltje leuke interactie met deze enthousiaste meiden heb ik mijn dag hierop gebouwd zodat niks meer stuk kon...Ondanks dat ik vele kostbare minuten had verloren....Mijn ontwikkeling van (mentale)technieken die fietsen aangenamer maken gaat dus hun vruchten afwerpen...Met een zware verzet stamp ik voort waar mijn harstlagmeter mij in de steek laat...Pijn in mijn rug als resultaat terwijl ik in het begin rustig aan deed door die onprettige ervaring tijdens het racen op de weg(wit bestelbusje zat toen beetje een draakje te steken met mij waardoor ik dus hard bleef rijden zonder opgewarmd te zijn) was ik dus al geklopt qua sterkte/snelheid en nog eens dat ik het net na 18:00 uur ook niet redden was bijna een verloren zaak....verbeten en koppig dat ik ben rijd ik verder totdat ik bij de ingang in Arnhem mijn verlosser zag...Een sportieve vrouw in een rode jas die uiterst links reed....Dus ik kon stoppen en op haar tempo meerijden nadat ik helemaal mezelf in de vernieling had gereden...Enorme druk op mijn borst en een soort overslaan werd ik wel een beetje bang..Haar verhaal dat gisteren een fitte sporter daaraan overleed deed mij helemaal niks..Het zit toch tussen je oren...Tot in de binnenstad uitrijden en mijn lievelings eten binnenhalen en weer linea recta terug naar Amersfoort...Onderweg nog mijn 12 jaar oude rugzak kwijtgeraakt (kreeg `m gratis bij mijn Gapstar broek). Van Ede tot Woudenberg vol in de regen gereden...prachtig mooi kleur hemel idem omgevingslicht...remhoeven,stuur die glimden van deze doorschijnende zonlicht tussen de grijze,grauwe regenwolken....Mooi beeld, met de regen zijn al die slechterikken weggespoeld waardoor op de wegen bijna niemand te bekennen was...Iedereen deed hun lichten aan, ik ook, waardoor een mooi contrast onstond heb er enorm van genoten, soepeltjes maak ik de afstand korter tot mijn doel.....Eenmaal mijn doel bereikt ging ik douchen om de vreugde en pijn lievelijk door heel mijn lichaam te laten vloeien...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

huh... amazing post :)

9:37 AM  

Post a Comment

<< Home